tisdag 9 mars 2010

Vet inte SL vad en tidtabell är?

Jag försökte ha förståelse för SL när de under det senaste snökaoset hade problem att hålla tiderna. Läge för Force Majeuere där.... Det var dock inte utan problem man stod och väntade en timme extra i 20 minusgrader bara för att konstatera att man inte fick plats på detta tåg heller. Nu har det inte snöat på drygt en vecka, solen skiner och det är plusgrader på dagarna (några minusgrader på natten fortfarande). Hur kommer det sig då att tågen fortsätter att vara försenade eller helt utebli? När jag kom till Huddinge Station i morse skulle 7:43 tåget komma in 7:58 enligt monitorerna. Mycket riktigt kom det ett tåg kl 7:58. Problemet var bara att det var tomt och körde förbi stationen i 100 km/timme. Sedan försvann tåget från monitorerna och vi fick glatt vänta på 8:02-tåget, som naturlugtvis var några minuter försenat. Likadant har det varit de senaste dagarna, oavsett om det är resa till eller från Stockholm Central som är aktuell. Jag tror SL har glömt att de har givit ut en tidtabell som vi resenärer inbillar oss ska gälla. Just nu påstår SL (se bilden) att pendeltågstrafiken fungerar bra. Tillåt mig att tvivla, men tyvärr kan jag inte kontrollera detta eftersom jag sitter på min arbetsplats och planerar min hemfärd...

1 kommentar: